Thoughts | 13 Jun 2013

971757_10151741697468013_512543164_nThe first impression is always a decisive element for any business communication. I used to think that appearing in black and white colors made confidence and trust.

Actually after beginning to wear Paul & Paulina by Pauline’s costumes, I realized that the above 2 colors only create a conservative impression that makes people feel that you are trying to protect yourself and not to open your mind for any negotiation. My favorite colors then changed to be more colorful and dynamic that can give me many ways to mix and match.

Being well dressed as Paul, my communication turns to be much easier than before with a much more friendly but elegant look, which helped me to build up trust to business partners, especially in cities of Thailand and Indonesia.

Ấn tượng đầu tiên luôn là 1 yếu tố quyết định trong giao tiếp kinh doanh. Tôi từng nghĩ rằng trang phục màu đen – trắng giúp tự tin và tạo được lòng tin.

Thực tế sau khi bắt đầu mặc trang phục của Paul & Paulina by Pauline, tôi chợt nhận ra rằng 2 màu đen – trắng chỉ tạo một ấn tượng có cái gì đó khép kín, khiến người khác cảm thấy mình đang cố tự bảo vệ mình mà không sẵn sàng thương lượng hay đàm phán gì với họ. Từ đó, tôi thay đổi sang những trang phục có màu sắc năng động hơn, cũng giúp tôi dễ phối hợp được nhiều phong cách trang phục hơn.

Tự tin trong trang phục của Paul, tôi giao tiếp dễ dàng hơn rất nhiều trước đây với vẻ ngoài thân thiện mà vẫn lịch thiệp, giúp tôi tạo lập được lòng tin với các đối tác, đặc biệt là khi tới các thành phố của Thailand và Indonesia.

Giang Paul.

Photo: Madeleine Cao.

Leave a comment